woensdag 22 november 2017

cadeautje, waxinelichtjes

Ze heeft alles al...

Een tante is jarig. Ze heeft alles al. Wat geef je dan? Bloemen krijgt ze wel, een cadeaubon vind ik saai. Ok, dan grijp ik weer terug op de gift in a jar. Deze tante heeft vaak kaarsjes aan in huis. Waxinelichtjes zijn dan altijd wel te gebruiken.
Dit heb ik al eens eerder gedaan. Kijk maar.

Gift in a jar

Op pinterest vind je heel veel ideeën voor cadeautjes in een pot. Het idee voor waxinelichtjes in een pot komt van de blog van Adrianne.  Zij is heel creatief en je kunt bij haar heel veel leuke low budgetideeën vinden.
De candles in a jar maakte ik wel op mijn eigen manier. Ik had geen gekleurde waxinelichtjes meer in huis, alleen de gewone witte. Met geurkaarsjes geven ben ik sowieso voorzichtig, wat de een lekker vindt ruiken, wil een ander niet in huis hebben.
De waxinelichtjes versierde ik met washitape. Gewoon een tapeje om het houdertje plakken, dat ziet er direct veel gezelliger uit ;-). De tape kun je natuurlijk bij veel verschillende winkels kopen. Ook bij de grote blauwe A. Heb je gezien dat je online bij Bol ook super leuke tapejes kunt vinden. Mocht je hier nog sinterklaascadeautjes bestellen, is het heel verleidelijk om niet één van deze leuke washitapes er bij te bestellen. Wat dacht je van deze zwart met gouden stipjes echt heel leuk voor om waxinelichtjes of deze. Ok, ik stop met laten zien, er is gewoon teveel leuks. Scroll lekker door. Terug naar het cadeautje.

Maak het zelf

Neem een schone glazen pot. De pot van het voorbeeld is een mayonaisepot. Hoe je het etiket er makkelijk afhaalt lees je hier. Om de pot plak je een mooi papiertje met een design. Trek op het zelfde soort papiertje de vorm van het deksel om, knip dit uit en beplak de bovenkant van het deksel met dit papiertje.
Met een lijmpistool zet je decoratief touw vast langs de rand van het deksel en om de glazen pot. langs de rand van het etiket dat je maakte.
Knip uit kraftpapier een cirkel en maak hier een mooie tekst op. Vind je dat lastig? Dit etiket kun je voor 50 cent bestellen in mijn webwinkel. Dan krijg je een download die je gebruiken kunt zo vaak je wilt. De download ontvang je in zwart wit. Plak de cirkel op het etiket van designpapier en klaar is je pot.

Iets meer dan een pot


In mijn hobbylade had ik nog een paar glazen waxinelichthouders liggen. Deze versierde ik op dezelfde manier met hetzelfde touw als de grote pot. Van zelfdrogende klei had ik ooit labeltjes gemaakt. Deze plakte ik (met het lijmpistool) op de glazen potjes en dat maakte het cadeau compleet.
Dit is het totaalplaatje:
Een glazen pot en twee kleine waxinelichtpotjes. In 1 cadeau. Ik hoop dat tante er blij mee is. Het was in ieder geval leuk om te maken, en heel gezellig, want dit maakte ik terwijl de kinderen ook heerlijk zaten te knutselen. (en me door mijn voorraad washitape heen hielpen :-) )




2 opmerkingen:

Werken op aquarelpapier van de action met een zelfgemaakt palet

Vorige week schreef ik een review over het aquarelpapier van de action. Dat bericht kan je hier vinden . Niet alles wat ik graag wilde was g...