donderdag 12 april 2018

Werken op aquarelpapier van de action met een zelfgemaakt palet

Vorige week schreef ik een review over het aquarelpapier van de action. Dat bericht kan je hier vinden.
Niet alles wat ik graag wilde was goed uitvoerbaar op dit papier, maar hé voor die prijs kan je ook niet alles verwachten. Toch is het voor veel projecten goed te gebruiken.
Zoals voor een mooie kaart of bladwijzers.
Heerlijk om een bloemenkrans te schilderen en daar een mooie tekst in te zetten.
Voor de bloemenkrans gebruik ik waterverf, die ik ooit bij de Lidl gekocht heb. Een doos met kleine tubetjes.
Op een wit vel A4 printpapier dat ik gelamineerd heb knijp ik dan heel kleine beetjes uit.
Zo kun je mooi de kleuren naar elkaar toe brengen om te mengen. Dit vind ik met een palet met van die kuiltjes altijd een beetje lastiger.

momenteel ziet mijn palet er zo uit. Je kunt dit ook laten drogen en als je daarna de kleuren nat maakt is het makkelijk weer te gebruiken. Zelf vind ik dit heel handig en ook voor de kinderen maak ik wel zo'n palet als ze graag met waterverf willen. Het vel is ook heel makkelijk onder de kraan weer schoon te spoelen of met een nat doekje. 

Aquarel schilderen met de kinderen is ook gewoon heel leuk. 
Met onze oudste 2 dochters van 11 en 12 heb ik een avondje bladwijzers zitten maken. Ik leerde ze eenvoudige rozen, lavendel en blaadjes maken. Zie hier het resultaat:
Deze bladwijzers hebben ze ook gemaakt op het actionpapier. Ze waren heerlijk bezig, en aan het eind hebben we de bladwijzers gelamineerd. Zo zien ze er nog mooier uit en blijven ze ook langer mooi. De beide meiden waren (terecht) erg trots op hun werk. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Werken op aquarelpapier van de action met een zelfgemaakt palet

Vorige week schreef ik een review over het aquarelpapier van de action. Dat bericht kan je hier vinden . Niet alles wat ik graag wilde was g...