maandag 4 december 2017

SWAP post versturen en post krijgen

Swappen wat is dat?

Op instagram kom je het regelmatig tegen. En ik denk dat de meesten intussen wel weten wat swappen is.
Letterlijk betekent het: het aangaan van een ruiltransactie.
Op instagram kom je regelmatig verschillende swaps tegen. Het idee is: Jij geeft iets aan iemand en je ontvangt iets.
Een swap wordt meestal binnen een thema georganiseerd, je kunt je aanmelden tot een bepaalde datum, dan wordt je gekoppeld aan een swapmaatje voor wie jij je cadeautjes maakt. Iemand anders maakt weer een pakketje voor jou. Meestal hou je geheim voor wie jij het pakketje maakt.
De cadeautjes worden creatief ingepakt en verzonden op een afgesproken datum.
Het is zo leuk om een cadeautje klaar te maken. Hiervoor kijk je op het insta-account van jouw swapmaatje. Daar staat vaak een moodboard met de dingen waar je swapmaatje van houdt.
Een swap is echt een feestje om te maken. Soms moet je echt even uit je comfortzone stappen omdat je swapmaatje een andere smaak heeft dan jij, maar dat is erg goed voor je creativiteit.
Het ontvangen van een swap is ook altijd een feestje. echt een moment voor jezelf. Om een pakketje te mogen openen dat speciaal voor jou met zorg is uitgezocht en ingepakt.
Ideeën voor Swap en Snailmail bewaar ik op pinterest

herfstswap2017 versturen


De laatste swap waar ik aan mee deed was de #herfstswap2017. Deze werd georganiseerd door @achttien_  Zij heeft ook een heel leuke blog.
Voor deze swap was het de bedoeling een pakketje te versturen in een envelop. (dat is ook wel zo leuk voor de verzendkosten ;-) )
Dit pakketje maakte ik voor Stefanie Op haar account kun je zien wat er allemaal in de pakjes zat (ik had natuurlijk weer geen foto gemaakt voor het inpakken)
Een lekker smaakje oploskoffie, winterthee en een chocoladereep
waxinelichtjes die ik met washitape beplakte.
 Deze keer met zwart washitape waar ik met een wattenstaafje en goudkleurige ecoline stipjes op zette.
Een paar rolletjes washitape, dat is altijd leuk om te gebruiken bij het swappen, dus ook leuk om te krijgen (denk ik dan:-) )
Een kaart, en iets dat je om een kaarsenpotje heen zet. Een paar gehandletterde labeltjes.

herfstswap ontvangen

Het pakketje dat ik mocht ontvangen kwam van Laura
Zo leuk:

Een leuke brief. Dat vind ik zo knap, een brief schrijven aan iemand die je niet kent. En het handschrift zo mooi. Een leuk linnen zakje, een pakje met stickers en één met postzegels, zakjes lekkere thee, kaartjes, een leuke prent, een recept ook alweer zo prachtig geschreven. Dat recept ga ik zeker maken mjammie. Het was echt een feestje in de brievenbus. Dank je wel lieve Laura, ik zet het vandaag op mijn Insta. (omdat mijn telefoon niet zo mooi foto's maakt doe ik dat  met de camera maar dan komen ze met een omweg op mijn telefoon en IG account terecht).

kaartje maken

Het zwarte kaartje met daarop Rise &Shine  kun je zelf maken:
Hiervoor heb je nodig:
goudkleurige ecoline,
een penseel (of waterbrush)
zwart kaartje
wattenstaafje

Met het penseel en goudkleurige ecoline schrijf je de tekst op het kaartje.
Als het redelijk droog is. Stempel je met een wattenstaafje goudkleurige stipjes eromheen.
That's al. Heel simpel, maar ik vind het resultaat erg mooi.


Schrijven met penseel

Even een beetje reclame maken hoor. Een tijd geleden heb ik mij aangemeld voor de cursus Schrijven met penseel van Karin Joan. Deze cursus kan je online volgen. Helemaal in je eigen tijd dus. Karin Joan legt heel duidelijk uit hoe je schrijft met penseel en wat het mooiste resultaat geeft. Ze is heel creatief en speelt met de letters. Door deze cursus te volgen leer je dit ook. Het is echt een aanrader.
Je kan je aanmelden voor de hele cursus, maar ook voor 1 of 2 onderdelen, net wat jij wil leren.
Wil je ermee kennismaken? Voor de basiscursus kun je je hier aanmelden . Eerst proberen? Dat kan ook, de eerste 3 lessen zijn gratis.
Wil je direct het hele alfabet leren? Je leert dan alle letters schrijven volgens de principes van schrijven met penseel, Hoofdletters en kleine letters. Je leert hoe je deze koppelt tot woorden en cijfers leer je ook.   Schrijf je dan in voor deze workshop
En voor de creatieve afwerking van het schrijven met penseel kun deze workshop volgen, je leert dan spelen met kleur, het maken van creatieve achtergronden toevoegen van doodles, flourishing, schrijven op andere materialen. Echt een aanrader.
Schrijf je je in via de  links in dit stukje dan kost het jou niks extra. Je krijgt echter dan van mij een extra (door mij ontworpen) alfabet dat je kan gebruiken bij handlettering en brushlettering.
Het is namelijk een affiliatie link waar ik een kleine vergoeding krijg voor elke nieuwe cursist die via mij de cursus volgt. Wil je je handletteren verder ontwikkelen dan is dit echt een aanrader.



Geniet van je dag.
Lieve en creatieve groetjes,
Lize

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Werken op aquarelpapier van de action met een zelfgemaakt palet

Vorige week schreef ik een review over het aquarelpapier van de action. Dat bericht kan je hier vinden . Niet alles wat ik graag wilde was g...