donderdag 4 januari 2018

achtergronden low budget





Hallo allemaal,

Allereerst  een heel gelukkig, liefdevol en creatief nieuwjaar toe gewenst.
Minimaal 1 keer in de week hoop ik dit jaar een creatief blog te schrijven met daarin veel tips en how to's en gebruik van verschillende materialen.

Dit is mijn eerste voor 2018:
Een achtergrond voor een mooie qoute.
 Eerst kleur je op een stukje plastic. Dat spuit je nat en vervolgens druk je het plastic met de gekleurde kant op het papier.
Dit kan deed ik eerder met ecolinestiften. Met waterverf kan het ook.
 Aan het doosje kun je wel zien hoe vaak dat gebruikt wordt hier thuis. Niet alleen door mij. De kinderen vinden het heerlijk om te schilderen.


Deze keer deed ik met een waterbrush vlekken waterverf op een stuk plastic (insteekhoesje).
Vervolgens spoot ik het nog wat extra nat. En ik drukte het op het papier.



 Even droogdeppen, fohnen en klaar.
Vervolgens handletterde ik de tekst erop. Dit deed ik met een micron fineliner

De tekst kun je vervolgens inkleuren met stift (in dit geval ecolinestift maar andere stiften werken hier ook goed. De ecolinestiften geven alleen een heerlijk heldere kleur)
en ik werkte wat details af met witte gelpen; de signo uniball.
De achtergrond en de tekst vind ik in dit geval heel goed bij elkaar passen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Werken op aquarelpapier van de action met een zelfgemaakt palet

Vorige week schreef ik een review over het aquarelpapier van de action. Dat bericht kan je hier vinden . Niet alles wat ik graag wilde was g...